Land Rover 110 hefdak 'Expeditech'(Maximaal 2 slaapplaatsen)

Met één van onze andere bedrijven maken we hefdaken voor Land Rover Defenders. Dit is onze demoauto die we ook verhuren.
Deze 110 hardtop uit 1986 is bijna oldtimer maar is door ons voorzien van een modernere betrouwbare 300TDI dieselmotor met nieuwe vijfversnellingsbak en stuurbekrachtiging.

Wij hebben hem omgebouwd met ons eigen superdegelijke opklapbare hefdak. In één beweging klap je het dak omhoog en dan kan je bovenin de auto slapen.
Bij slecht weer is het een belangrijk voordeel dat je niet buitenlangs hoeft en dus niet nat wordt.
Ons hefdak is voorzien van een sandwichpaneel als dakplaat en ook als bedplaat, waardoor hij veel beter geïsoleerd is dan andere hefdaken.
Dit scheelt niet alleen in temperatuur, het scheelt ook behoorlijk in rijgeluid.
De matras van 130 x 200 cm en het beddengoed kunnen gewoon boven blijven liggen als het dak weer wordt dichtgeklapt.

De auto is voorzien van een 29 liter LPG tank voor het kookstel zodat u nooit zonder gas voor het koken hoeft komen te zitten.
Ook heeft hij de beste compressorkoelkast die er bestaat, een Snomaster CL40 die permanent aan kan blijven staan en draait op een 280Ah lithium accu die wordt bijgeladen
door een 400wp zonnepaneel.

We hebben de auto voorzien van een stoere lier en een set enorme banden.

De auto is helemaal opnieuw opgebouwd; gegalvaniseerd chassis, nieuwe wiellagers, nieuwe steekassen, nieuwe remmen rondom, nieuwe banden, nieuwe distributieriem, nieuwe vacuumpomp, nieuwe dynamo, nieuwe accu, nieuwe versnellingsbak, nieuwe tussenbak en nog heel veel meer. Ruim 20.000 euro aan nieuwe onderdelen gemonteerd exclusief hefdak en kampeerspullen en arbeidskosten. Hij is dus superbetrouwbaar.

Uiteraard krijg je ook gewoon stoelen, een tafel, borden, pannen en bestek mee. Je hoeft alleen je eigen hoeslaken, dekbed en kussens mee te nemen.

Deze bijzondere Defender kost 900 euro per week all-in.

Land Rover 110 300tdi Defender met hefdak Expeditech